تعمیر و بازسازی لیفتراک برقی شما پذیرفته می شود


English
طراحی بُرد مدار چاپی
مدار حسگر بدن انسان با سنسور PIR
مدار کنترل دما
مدار تایمر
مدار کاهش سرعت و کنترل فن ها
برنامه دهی به ماشین حساب کاسیو4500
نرم افزارهای الکترونیک و برق
کنترل موتورهای AC
پاور و شارژر
تعمیر لامپ کم مصرف
تماس با سیسیان الکترونیک
پرداخت

تعمیرات لیفتراک برقی سیسیان الکترونیک

سیسیان الکترونیک ، تعمیر لیفتراک برقی شما را می پذیرد . لیفتراک برقی ، در تخصص ماست . تعمیر انواع لیفتراک های برقی کوماتسو ، کلارک ، تویوتا ، سوسانگ ، و پالت تراک های برقی ، پذیرفته می شود . ما لیفتراک برقی مُرده را نیز زنده کرده ایم ! برای سفارش بازدید و شروع تعمیرات لیفتراک برقی خود ، اینجا کلیک کنید و با ما تماس بگیرید، یا از بخش گفتگوی آنلاین این وبسایت، تماس برقرار کنید.

سیسیان الکترونیک ، با سالها تجربه در زمینه تعمیرات لیفتراک های برقی، آماده انجام تعمیرات و ارایه خدمات در زمینه لیفتراک برقی شما در محل، می باشد. تعمیرات می تواند شامل راه اندازی کامل یک لیفتراک برقی مُرده تا افزودن تجهیزات کمکی راننده، نمایشگر و کنترلر ولتاژ باتری لیفتراک، تعمیرات شارژر لیفتراک برقی و غیره باشد. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید، با سیسیان الکترونیک تماس بگیرید یا به ایمیل ✉ciciyan.electronic@gmail.com✉ نامه ارسال کنید. اطلاعات بیشتر تماس در اینجا ، وجود دارند. برای رفتن به صفحه تماس با سیسیان الکترونیک اینجا کلیک کنید.

بدیهیست هزینه بازدید لیفتراک برقی و همچنین هزینه ایاب ذهاب ، به عهده متقاضی است . سایر شرایط برای شروع تعمیرات لیفتراک برقی ، به شرح زیر می باشند:

درصورتی که درخواست بازدید لیفتراک و تعمیرات لیفتراک برقی خود را دارید، در یکی از قسمت های زیر، کلیک کنید تا به صفحه پرداخت هزینه بازدید لیفتراک، و صفحه ثبت درخواست تعمیر لیفتراک برقی، ارجاع داده شوید.

هزینه بازدید، برای منطقه 18 تهران،55000 تومان است. برای ثبت درخواست بازدید و پرداخت اینترنتی هزینه بازدید، اینجا کلیک کنید.

هزینه بازدید برای سایر مناطق تهران85000 تومان است. برای ثبت درخواست بازدید و پرداخت اینترنتی هزینه بازدید، اینجا کلیک کنید.

اگر لیفتراک برقی در شهرستان واقع شده، باید برای ارسال آن به سیسیان الکترونیک، جهت تعمیرات، یا درخواست اعزام تعمیرکار به شهرستان خود، با ایمیل ✉ciciyan.electronic@gmail.com✉ مکاتبه کنید. هزینه بازدید و ثبت درخواست بازدید در شهرستان ها ، بین 400000 تا 1500000 تومان است. بدیهیست هزینه اقامت و ایاب ذهاب تعمیرکار لیفتراک برقی نیز، به عهده متقاضی تعمیر لیفتراک برقی بوده، و به هزینه گفته شده، اضافه می شود. برای ثبت درخواست بازدید شهرستان، اینجا کلیک کنید.

لغو بازدید یا درخواست تعمیر لیفتراک برقی پس از انجام اقدامات برای تعمیر لیفتراک شما، مستلزم کسر 10 % هزینه است. برای مطالعه قوانین خرید و پرداخت در سیسیان الکترونیک، اینجا کلیک کنید.

پس از پرداخت هزینه بازدید و ثبت درخواست خود، می توانید با ایمیل های گفته شده در بالا، مکاتبه، یا با شماره تلفن های ما برای هماهنگی اعزام تعمیرکار، به محل کارگاه یا کارخانه خود، تماس بگیرید.

در ادامه ، به توضیحاتی در مورد تاریخچه لیفتراک برقی ، و همچنین نکاتی درباره تعمیر و نگهداری و عیب یابی لیفتراک برقی ، می پردازیم .


تاریخچه لیفتراک برقی

لیفتراک برقی، پس از لیفتراک های نوع دیزلی و بنزینی، اختراع شد. این گونه لیفتراک ها، شبیه به خودروهای برقی کار می کنند و از جهاتی، شباهت هایی نیز دارند. هدف از اختراع این وسیله در صنف باربری و حمل و نقل، به کارگیری آن در محیط های بسته، مثل سوله ها و مکان های سربسته، نظیر انبارهای بزرگ کالا است. چرا که لیفتراک های گازی و بنزینی و دیزلی، همواره دود می کنند، و مقادیر زیادی گازهای سمی آزاد می کنند. این دودها در یک محیط بسته که انسان نیز در آن وجود دارد، از جمله خود راننده لیفتراک، انباردارها، نفرات دفاتر کنترل تردد و کنترل بار، منجر به بروز بیماری ها و ناراحتی های تنفسی در دراز مدت، و سردرد و حالت تهوع، کاهش راندمان کارگران، در کوتاه مدت، و حتی، تغییر رنگ و اثرپذیری کالاهای مورد حمل و نقل، در دراز مدت، است. همچنین، در مورد استفاده از لیفتراک های دیزلی و بنزینی و گازی، همواره، این دغدغه وجود دارد که، باید سوخت فسیلی مورد نیاز آنها را، تا محل کارگاه یا کارخانه، پس از خریداری، حمل کنید و سپس نگهداری کنید. این فرآیند همواره ریسک هایی به همراه دارد. شامل ریسک های حین حمل سوخت، و ریسک های حین نگهداری از سوخت فسیلی، مثل نشت سوخت و آلودگی زیست محیطی، و یا آتش سوزی. حال آنکه، لیفتراک برقی، مدیران و صاحبان کارگاه و کارخانه را از هزینه ها و خطرات حمل و نگهداری از سوخت فسیلی، بی نیاز می کند. چون می توان باتری لیفتراک برقی را با شارژری که متصل به شبکه برق شهر است، شارژ کنید. همچنین این قابلیت و گزینه نیز وجود دارد که بتوان باتری ها را توسط سلول های خورشیدی، به رایگان شارژ کنید.


مزایای استفاده از لیفتراک برقی به جای لیفتراک دیزلی و بنزینی

دود لیفتراک دیزلی و بنزینی، در دراز مدت روی محصولات انبار و کارتن محصولات، اثر منفی گذاشته، و در مورد انبارهای مواد غذایی نیز، می تواند خطر آفرین باشد. از اینرو، لیفتراک های برقی به عرصه کار حمل و نقل وارد شدند تا این اثرات منفی را بکاهند. لیفتراک برقی، دود نمی کند، به اندازه لیفتراک دیزلی و بنزینی کارایی دارد و حتی گاه جمع و جور تر و سریعتر از نوع بنزینی و دیزلی است. لیفتراک برقی، قدرت مانور و کنترل پذیری بیشتری دارد. یک لیفتراک برقی کوچک، می تواند در میان قفسه های به هم نزدیک در انبارهای کالا، در میان راه های باریکی بین آن هاست، تردد کند. انرژی مورد نیاز حرکت و جا به جایی جک ها، از یک مجموعه باتری قدرتمند که زیر صندلی راننده لیفتراک برقی، وجود دارد تامین می گردد. در گذشته، که تکنولوژی الکترونیک صنعتی و تکنولوژی نیمه هادی ها رشد نکرده بود، لیفتراک های برقی، دارای یک سیم مقاومت دار بودند تا برای شروع حرکت از سرعت صفر، کاهش شتاب مورد نیاز برای کنترل پذیری لیفتراک برقی را ایجاد کند. ولی این روش کنترلی، تلفاتی بوده و بسیار قدیمی و ناکارآمد است. چون بخش زیادی از انرژی باتری لیفتراک برقی را، به صورت حرارت، تلف می کند تا کاهش شتاب شروع حرکت را تامین کند. بنابراین، امروزه از روش تلفاتی، با افت دهی آن بر روی مقاومت، استفاده نمی گردد. چون در این روش، 60% از انرژی باتری ها، به صورت حرارت، تلف می شود و صرف کار و جا به جایی کالاها نمی گردد. بنابراین ها، پس از پیشرفت تکنولوژی نیمه هادی ها و قطعات الکترونیک صنعتی مثل تریستور و IGBT ، از روش کنترل عرض پالس استفاده می شود تا، شتاب حرکت لیفتراک برقی، هنگام شروع حرکت، به خوبی کنترل شود، و تلفات حرارتی لیفتراک برقی کاهش یابد. در این روش، از خاصیت ذاتی که ناشی از اندوکتانس سیم پیچ الکتروموتور موجود در لیفتراک است، استفاده می گردد تا جریان آن را کنترل کنیم. یعنی در کسری از ثانیه، پس از روشن کردن تریستور و افتادن تمام ولتاژ باتری روی الکتروموتور لیفتراک، درست پیش از اینکه جریان الکتروموتور قدرتمند پیشران لیفتراک برقی، به طور نمایی به حداکثر خود برسد و لیفتراک به بیشترین سرعت برسد، توسط تریستور دیگری، یا توسط قطع جریان پالس IGBT، نیمه هادی قدرت را خاموش می کنند. این فرآیند روشن و خاموش کردن الکتروموتور لیفتراک برقی، ممکن است چند ده بار، یا حتی چند صد بار در ثانیه، تکرار شود. اگر نیمه هادی قدرت به کار رفته در لیفتراک برقی، تریستور باشد، به این خاموش سازی تریستور، کموتاسیون اجباری گفته می شود. بنابراین، انتگرال جریانی که در مدت زمان اعمال پالس و روشن بودن تریستور قدرت لیفتراک برقی، روی الکتروموتور آن افتاده، به مراتب کمتر از حالتی است که ولتاژ باتری های لیفتراک برقی، به طور دائم و یکسره، روی الکتروموتور لیفتراک برقی بیفتد. نتیجه این فرآیند پیچیده آن است که، شتاب اولیه لیفتراک برقی، هنگام شروع حرکت از سرعت صفر، به خوبی کنترل می شود و حرکت نرم و کنترل شده ایجاد می گردد. در مورد خودروهای برقی و موتورسیکلت های برقی نیز، چنین است. با این تفاوت که، ممکن است توان الکتروموتور به کار رفته در آنها، کمتر از الکتروموتور پیشران در یک لیفتراک برقی باشد. امروزه، روش تلفاتی و رئوستایی، در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و دیگر لیفتراک برقی ای که با این روش کنترل شود، تولید نمی گردد. ولی در ایران و برخی از دیگر کشورهای همسایه، هنوز این لیفتراک های تلفاتی، به چشم می خورند، که به جا مانده از تکنولوژی 30 تا 50 سال پیش می باشند. به هر حال، سیسیان الکترونیک، برای تبدیل یک لیفتراک برقی تلفاتی، به نوع تریستوری آن، یک درایو قدرتمند طراحی نموده و ساخته است که، امکان تبدیل لیفتراک برقی تلفاتی به تریستوری را، فراهم آورده است. با تبدیل یک لیفتراک برقی تلفاتی به تریستوری، تلفات حرارتی آن، از 60% به کمتر از 10% کاهش خواهد یافت، و باتری لیفتراک برقی، عمر بیشتری خواهد نمود، و مدت زمان نیاز به شارژ مجدد لیفتراک برقی، افزایش چشمگیری خواهد داشت. در نتیجه، راندمان و بازده کار در یک کارخانه یا کارگاه یا انبار را، افزایش خواهد داد.


ولتاژهای استاندارد در لیفتراک برقی

دو سطح ولتاژ استاندارد برای این وسیله حمل و نقل، تعریف و استفاده شده است. هر چند الزام آور نیست و در خودروهای برقی، ولتاژهای بالاتر نیز مورد استفاده است. برای لیفتراک های برقی، یکی ولتاژ 48Volts و دیگری 84Volts برای دیگر انواع لیفتراک برقی است. بدیهیست ولتاژ مداراتِ کنترل و همچنین ولتاژِ نامی الکتروموتورهای لیفتراک برقی، باید با این ولتاژ تطبیق داشته و حداکثر ولتاژ تحمل آنها، برابر یا اندکی کمتر از ولتاژ باتری ها باشد. اندکی کمتر بودن ولتاژِ نامی الکتروموتور لیفتراک برقی یا خودروی برقی، به دلیل آن است که، بتواند مدت زمان بیشتری، پس از کاهش و تخلیه ولتاژ باتری ها، کار کند، و آخرین مترهای حرکت حیاتی را، تا رسیدن مجدد به محل شارژر، طی کند.


ساختار کُلی لیفتراک های برقی

لیفتراک های برقی، از نظر کنترل شتاب اولیه، دو مدل کلی دارند. نوع اول، نوع تلفاتی است که، در گذشته از آن استفاده می شد و علت آن، فقدان تکنولوژی کافی در نیمه هادی ها بود، که در این باره، در پاراگراف قبلی، توضیحات مفصل داده شد.
نوع دوم، نوع کنترل پذیر با نیمه هادی های قدرت است. نیمه هادی های قدرت، خود، در سه نوع تریستورها، ماس فت ها، و IGBT ها هستند، که به دلیل ضعف نسبی ماس فت ها، برای لیفتراک های برقی و خودروهای برقی، مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین، دو نوع نیمه هادی باقی می ماند که یکی کنترل تریستوری و دیگری کنترل مبتنی بر IGBT می باشد. هر دوی این روش ها، مزایا و معایب خود را دارند. مزیت تریستور نسبت به ماس فت و IGBT ، این است که، تریستورها، نسبت به تغییرات توان مصرفی بار، حساس نیستند، و میزان تلفات آنها، نسبت به ماس فت ها و IGBT ها، کمتر است و حرارت کمتری تولید می کند. یعنی اینکه، انرژی کمتری نسبت به ماس فت و IGBT تلف می کنند. بعلاوه، تریستورها، به طور کلی، در قطعات قدرتمند تری ساخته می شوند و امکان انتقال توان های زیاد و خیلی زیاد را نیز فراهم می آورند. در عوض، راه اندازی و کنترل الکتروموتور با تریستور، به مدارات راه انداز و کنترل گرهای پیچیده تری، نسبت به راه اندازی با ماس فت و IGBT نیازمند است. چرا که ماس فت ها و IGBT ها، پس از تحریک و روشن شدن از طریق اعمال پالس عرضی کنترل، به پایه کنترلگر خود، با قطع همان پالس، خاموش شده و کافیست تا مدارات درایور، یک دسته پالس پردازش شده از نظر عرض پالس را، تامین و به گیت آنها، اعمال کنند. این در حالیست که، تریستورها اینگونه نیستند. یعنی وقتی پالس تحریک را دریافت کنند، روشن می شوند، و دیگر تابع آن پالس نیستند، و با قطع همان پالس، خاموش نمی شوند. از این رو، و به دلیل استفاده از منبع قدرت یکسو، که همان باتری لیفتراک و خودروی برقی است، می باید خاموش شدن آن را، از طریق کموتاسیون اجباری، تامین کرد. شرکت هایی که لیفتراک برقی تولید کرده اند شامل کوماتسو، کلارک، تویوتا و غیره هستند. برخی از این سازندگان، خود پایه گذار استانداردهایی در این موارد بوده اند و به پیشرفت دهی و تکامل لیفتراک های برقی، کمک کرده اند. از جمله کوماتسو، که یک شرکت صاحب نام و تخصصی در زمینه حمل و نقل و ماشین حالات راهسازی است.


نگهداری بهینه از لیفتراک برقی و باتری های لیفتراک برقی

برای نگهداری بهینه لیفتراک برقی یا خودرو و موتور سیکلت برقی، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

        

برای نظر دهی در مورد این مطلب، و طرح سوال و جواب آنلاین، از بخش گفتگوی آنلاین سایت استفاده کنید. همچنین می توانید سوالات و نظرات و پیشنهادات خود را به ایمیل ✉ciciyan.electronic@gmail.com✉ ارسال کنید. در اولین فرصت، به ایمیل ها پاسخ داده خواهد شد.